تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ارائه مقالات و پژوهش های مرتبط با علم ارتوپدی فنی


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 3
  • بازدید دیروز : 2
  • بازدید کل : 855

انواع درد پاشنه ی پا


انواع درد پاشنه ی پا

درد پاشنه به پاشنه ( Plantar fasciitis ) به پاشنه پا مبتلا می‌شود ، شرایطی که گاهی اوقات به سندرم مهمیز پا نیز معروف است وقتی که یک محرک وجود دارد . درد پاشنه ممکن است به دلیل عوامل دیگری باشد مثل شکستگی تنش ، tendonitis ، ورم مفاصل ، سوزش عصبی و یا ، به ندرت ، کیست .
از آنجا که چندین عامل بالقوه وجود دارد ، داشتن درد پاشنه به درستی تشخیص داده می‌شود . یک جراح پا و قوزک پا قادر است بین تمام احتمالات تمایز قایل شود و منشا اصلی درد پاشنه تان مشخص شود .
Plantar fasciitis چیست ؟ درد پاشنه اغلب با التهاب کف پا ایجاد می‌شود و التهاب نوار بافت ریه ( نوار پیوندی کف پا ) است که از پاشنه پا به انگشتان پا گسترش می‌یابد . در این شرایط ، لایه محافظ اول عصبانی می‌شود و سپس ملتهب می‌شود و منجر به درد پاشنه می‌گردد .
علل شایع‌ترین علت التهاب کف پا به ساختار معیوب این پا مربوط است . برای مثال ، افرادی که با قوس‌های خود مشکل دارند ، یا پاهای بسیار هموار و یا پاهای کمانی بلندی دارند ، بیشتر در معرض توسعه التهاب کف پا هستند .
استفاده از کفش‌های nonsupportive بر روی سطح صاف و صاف ، فشار غیر عادی روی کف پا ایجاد می‌کند و می‌تواند منجر به التهاب کف پا نیز شود . این به خصوص زمانی که کار یک فرد به ساعت‌های طولانی روی پاهای خود نیاز دارد ، مشهود است . چاقی و استفاده بیش از حد ممکن است در التهاب کف پا نیز نقش داشته باشد .
علایم التهاب کف پا عبارتند از: درد در پایین کمر درد پاشنه در قوس پا که معمولا ً از درد ناشی از التهاب کف پا تشدید می‌شود و اغلب درد را بدتر از زمانی توصیف می‌کند که صبح‌ها یا پس از نشستن بر روی کف پا ، درد را بدتر می‌کنند . بعد از چند دقیقه پیاده‌روی ، درد به این دلیل کاهش پیدا می‌کند که پیاده‌روی در نوار پیوندی امتداد دارد . برای برخی افراد ، درد از بین می‌رود ، اما پس از گذراندن دوره‌های طولانی از زمان بر روی پاهایشان باز می‌گردد .
تشخیص برای رسیدن به تشخیص ، جراح پای و قوزک پا سابقه پزشکی شما را به دست خواهد آورد و پای شما را معاینه خواهد کرد . در طی این فرآیند ، جراح تمام دلایل ممکن برای درد پاشنه پا را غیر از کف پا صدا می‌کند .
علاوه بر این، مطالعات تصویربرداری تشخیصی ، مانند اشعه ایکس و یا سایر حالات تصویربرداری ، ممکن است برای تشخیص انواع مختلفی از درد پاشنه بکار رود . برخی اوقات در بیمارانی با کف پا کف پا دیده می‌شوند ، اما اینها به ندرت منبعی از درد هستند . هنگامی که آن‌ها حاضر هستند ، این وضعیت ممکن است به عنوان شیار حرکت پا روی پا تشخیص داده شود .

 

کلینیک حکیم

  انتشار : ۳۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 29

برچسب های مهم



تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد