تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ارائه مقالات و پژوهش های مرتبط با علم ارتوپدی فنی


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 2
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 852

کیفوز چیست؟


Kyphosis ( Roundback ) ستون فقرات ستون فقرات یک ستون فقرات است که در آن منحنی بیرونی بیش از حد ستون فقرات منجر به گرد کردن غیر عادی پشتش می‌شود . این وضعیت گاهی به عنوان " roundback " یا در حالت یک خمیدگی شدید ستون فقرات شناخته می‌شود , که در هر سنی می‌تواند رخ دهد , اما در دوران بلوغ رایج است .
در اکثر موارد ، kyphosis مشکلات کمی را ایجاد می‌کند و نیاز به درمان ندارد . گاهی ممکن است یک بیمار نیاز به پوشیدن یک گیره کمر و یا حرکات ورزشی به منظور بهبود وضعیت بدنی خود و تقویت ستون فقرات داشته باشد. با این حال در موارد شدید ، kyphosis می‌تواند دردآور باشد ، باعث ایجاد اختلال در نخاع شود و منجر به مشکلات تنفسی شود . بیماران مبتلا به kyphosis شدید ممکن است به جراحی نیاز داشته باشند تا منحنی نخاع را کاهش داده و علائم آن‌ها را بهبود بخشد.
کالبد شناسی ستون فقرات شما از سه بخش تشکیل شده‌است . هنگامی که از دو طرف مشاهده می‌کنید ، این بخش‌ها سه منحنی طبیعی تشکیل می‌دهند .
منحنی‌های " c - شکل " گردن ( ستون فقرات گردنی ) و پایین کمر ( کمری ) lordosis نامیده می‌شوند . انحنای قفسه‌سینه شکل ( ستون فقرات ) سینه ( ستون فقرات ) kyphosis نامیده می‌شود .
این انحنای طبیعی ستون فقرات برای تعادل مهم است و به ما کمک می‌کند سرپا بایستد . اگر هر یک از این منحنی‌ها به حد زیادی بزرگ یا کوچک‌تر شود ، ایستادن در حالت عادی دشوار می‌شود و ژست ما غیر عادی به نظر می‌رسد .

ستون فقرات از ۲۴ استخوان مستطیلی شکل به نام مهره‌ها تشکیل شده‌است که روی هم انباشته شده‌اند . این استخوان‌ها منحنی‌های طبیعی پشت شما را ایجاد می‌کنند و به ایجاد کانالی که نخاع را محافظت می‌کند متصل می‌شوند .
دیسک Vertebrae و intervertebral دیسک‌ها و دیسک‌های intervertebral در ستون فقرات سالم .
دیسک intervertebral . در بین مهره‌ها ، disks انعطاف‌پذیر هستند . این دیسک‌ها هموار و گرد هستند و حدود نیم اینچ ضخامت دارند . دیسک intervertebral به مهره ستون فقرات تکیه می‌کنند و به عنوان جذب‌کننده شوک در هنگام راه رفتن و یا دویدن عمل می‌کنند .

توضیح هر چند ستون فقرات باید یک kyphosis طبیعی بین ۲۰ تا ۴۵ درجه داشته باشد, postural یا ناهنجاری‌های ساختاری می‌تواند منجر به یک منحنی شود که خارج از این محدوده نرمال باشد . در حالی که اصطلاح پزشکی برای یک منحنی بزرگ‌تر از نرمال است ( بیش از ۵۰ درجه ) معمولا ً توسط پزشکان به کار می‌رود تا به شرایط بالینی انحنای بیش از حد در ستون فقرات اشاره کند که منجر به عقب گرد بالایی می‌شود .
Kyphosis می‌تواند بر بیماران تمام سنین تاثیر بگذارد . با این حال ، این وضعیت در دوران نوجوانی بسیار رایج است - زمان رشد سریع استخوان .
Kyphosis می‌تواند با شدت متفاوت باشد . به طور کلی ، هرچه منحنی بزرگ‌تر باشد ، شرایط جدی‌تر است . این منحنی‌ها ممکن است باعث ایجاد درد کمر ملایم و یا هیچ نشانه‌ای از بیماری شوند . منحنی‌های سخت بیشتری می‌توانند منجر به بدشکلی شوند و منجر به کوهان قابل‌رویت بر پشت patients شوند .

اطلاعات بیشتر در وبسایت حکیم کلینیک

  انتشار : ۲۱ خرداد ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 27


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد