تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ارائه مقالات و پژوهش های مرتبط با علم ارتوپدی فنی


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 8
  • بازدید دیروز : 2
  • بازدید کل : 860

پای مصنوعی


پای مصنوعی

در طی دهه گذشته ، فن‌آوری و تحقیقات به شدت عملکرد و زیبایی‌شناسی پای مصنوعی را گسترش داده‌اند . امروز ، افرادی که دچار نقص شده بودند، دارای تعداد وسیعی از پاها هستند که از آن‌ها انتخاب می‌شود . مدل‌های مختلفی برای فعالیت‌هایی از راه رفتن ، رقص و دویدن به دوچرخه‌سواری ، گلف ، شنا و حتی اسکی روی برف طراحی شده‌اند . مواد فولادی سنگین و فولادی در طول سال‌ها با استفاده از پلاستیک سبک ، آلیاژهای فلزی و کامپوزیتهای تقویت‌شده با فیبر جایگزین شده‌اند . بیشتر شبیه پای انسان است، بسیاری از پاهای مصنوعی امروزی می‌توانند مقداری از انرژی تولید شده در طول راه رفتن را ذخیره و باز گردانند . دیگر مشخصه‌های کلیدی شامل springs پنجه و پاشنه هستند که امکان حرکت طبیعی‌تر را در مچ پا ، جذب ضربه ، چرخش چند محوری ، بلندی‌های پاشنه قابل تنظیم و مصالح ضد آب فراهم می‌آورد .
تعدادی از عوامل باید هنگام انتخاب پای راست یا پا برای سبک زندگی شما در نظر گرفته شوند . این عوامل عبارتند از : میزان قطع عضو ، سن ، وزن ، اندازه پای ، اهداف و نیازهای شغلی .
از لحاظ ساختاری پاهای مصنوعی را می‌توان به دو گروه تقسیم کرد : آن‌ها با اتصال سخت به ساق پای مصنوعی ( non ) و آن دسته با مکانیسم ankle hinged ( articulated ) . ازنظر عملکرد , پای مصنوعی می‌تواند به گروه‌های زیر طبقه‌بندی شود : Solid Ankle cushioned Heel ( SACH ) Elastic Elastic ( flexible ) Foot Foot Foot Foot Axis Multi Foot Dynamic - Response Response Response Foot.

کلینیک حکیم

  انتشار : ۱۰ تیر ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 60

برچسب های مهم



تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد