تماس با ما

فید خبر خوان

نقشه سایت

ارائه مقالات و پژوهش های مرتبط با علم ارتوپدی فنی


دسته بندی سایت

پیوند ها

آمار بازدید

  • بازدید امروز : 1
  • بازدید دیروز : 1
  • بازدید کل : 845

پروتز پا چیست؟


پروتز

آیا تا به حال کسی را دیده‌ای که عضو مصنوعی داشته باشد؟ شما به احتمال زیاد بدون اینکه بدانید چقدر شانس دارید . prostheses مدرن ( به عنوان اعضای مصنوعی به درستی شناخته می‌شوند ) به طور موثر کار می‌کنند و به قدری قانع‌کننده به نظر می‌رسند که حتی کسی را می‌شناسید که یکی از آن‌ها را پوشیده باشد . افرادی که پاهای مصنوعی دارند اغلب می‌توانند از پله‌ها بالا بروند ، راه بروند ، شنا کنند و فرار کنند ، در حالی که دستان مصنوعی و دستان مصنوعی به نقطه‌ای رسیده‌اند که هر پنج انگشت را کنترل می‌کنند . شما ممکن است فکر کنید که آن‌ها خسته‌کننده یا دنیوی اند ، اما اعضای مصنوعی از جمله worlds واقعا ً بزرگ هستند : با افزایش استقلال ، خوش بینی را افزایش می‌دهند و هر دوی این چیزها به طور چشمگیری زندگی peoples را بهبود می‌بخشند . بیایید نگاهی نزدیک‌تر به این که این دستگاه‌های شگفت‌انگیز چگونه کار می‌کنند ، بیندازیم !
عکس : هر کاری که می‌توانید انجام دهید ( بخشی از ۱ ) : اعضای بدن به مردم کمک می‌کنند تا استقلال خود را پس بگیرند و رفتارهای کلیشه‌ای " معلولیت " را به چالش بکشند .
یک دست مصنوعی چیست ؟
amputees نظامی با پاهای مصنوعی یاد می‌گیرند که در سن دیگو به گشت و گذار بپردازند .
عکس : هر کاری که می‌توانید انجام دهید ( بخشی از ۲ ) : amputees نظامی در مرکز پزشکی نیروی دریایی سن دیگو در حال گشت و گذار هستند . عکس جک Berenguer از نیروی دریایی آمریکا .
یک پروتز ( که عضو مصنوعی ، عضو مصنوعی ، یا " جایگزینی " نامیده می‌شود ) یک جایگزین مصنوعی مصنوعی برای عضوی از دست رفته از طریق نقص مادرزادی ( حاضر در تولد ) ، تصادف ، بیماری و یا آسیب زمان جنگ است . یک نوع پای مصنوعی به نام a به گونه‌ای طراحی شده‌است که صرفا ً جنبه زیبایی داشته باشد و هیچ تابعی نداشته باشد؛ دست مصنوعی اغلب در این دسته قرار می‌گیرند . سایر prostheses به شدت کاربردی هستند و یا ظاهر آرایشی زیادی ندارند ؛ پاهای مصنوعی که برای پوشیده شدن توسط شلوار ( شلوار ) طراحی شده‌اند ، گاهی اوقات کمی بیشتر از میله‌های فلزی و سیم‌های فلزی هستند .
انواع پروتز
در تئوری ، هر بخش از بدن - از گوش یا بینی شما تا انگشت یا انگشت شما - می‌تواند با یک پروتز جایگزین شود . در عمل چهار نوع عضو مصنوعی وجود دارد که یا یک دست یا پا از دست رفته را جایگزین می‌کنند :
پایین‌تر از زانو ( بوتون ، transtibial ) : یک پای مصنوعی به پای بالایی متصل می‌شود .
بالای زانو ( AK ، transfemoral ) : یک پای مصنوعی و پای بالایی از جمله یک زانوی مصنوعی .
زیر آرنج ( BE ) : ساعد مصنوعی
بالای آرنج ( f ، transhumeral ) : یک عضو مصنوعی و بازوی بالایی از جمله یک آرنج مصنوعی .
پای مصنوعی معمولی .
عکس : یک پروتز مصنوعی معمولی . قسمت سفیدی که در بالای آن قرار دارد ، سوکت است : به راحتی در اطراف عضو باقیمانده patients قرار می‌گیرد . عکس از گرگ میچل ( عکاس نیروی دریایی ایالات‌متحده آمریکا )
دست مصنوعی چگونه کار می‌کند ؟
یک پروتز شامل تعدادی از بخش‌های مختلف است . Theres عضو مصنوعی ، سوکت ( اتصال یا رابط " بین عضو مصنوعی و بدن patients ) ، مکانیزم وابستگی ، و سیستم کنترل . در عوض ، Lets به طور خلاصه به این ها نگاه می‌کنند .
عضو مصنوعی
پای یک پای مصنوعی .
عکس : یک جفت پای مصنوعی " ، ورزشکارانی که از این استفاده می‌کنند بیشتر در زندگی روزمره مورد استفاده قرار می‌گیرند . عکس by وود از ارتش آمریکا .
ساخت یک پروتز به طور عمده به کاری که باید انجام دهد ، بستگی دارد . در حالی که دست‌ها زیبایی فقط به ظاهر مربوط هستند ، ساق پای مصنوعی جایگزین بخش عمده‌ای از بدن انسان می‌شود و باید تمام وزن آن‌ها را تحمل کند . به طور معمول ، یک دست مصنوعی یا پا از مواد قوی و بادوام اما سبک‌وزن از جمله فیبر کربن ، پوشیده شده با padding فوم ( برای راحتی ) و یا پلاستیک رنگ پوست ساخته شده‌است . وزن اعضای مصنوعی یک عامل بسیار مهم است . ما به این مساله توجه می‌کنیم که اعضای بدن ما چقدر وزن دارند ، چون خیلی طبیعی هستند و به نظر می‌رسد که خود را حرکت می‌دهند . اما اگر شما فکر کنید که پاهایتان به ۳۰ تا ۴۰ درصد کل وزن بدن شما و دو دست تان حدود ۱۰ درصد است، می‌توانید ببینید که چرا اعضای مصنوعی باید خیلی سبک‌تر باشند : youd به سرعت اعضای مصنوعی را خسته می‌کند که به اندازه طبیعی وزن دارند .

اگربه این مطلب علاقه مند هستید با مراجعه به وبسایت حکیم کلینیک اطلاعات بیشتری در این خصوص دریافت نمایید.

  انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸               تعداد بازدید : 58


تمام حقوق مادی و معنوی این وب سایت متعلق به "" می باشد